Literatuurlijst


Literatuurlijst

Advies Media-educatie, Raad voor Cultuur (Den Haag 1996).

Benedetti, P. & N. DeHart, Forward through the Rearview Mirror. Reflections on and by Marshall McLuhan (Massachusetts 1996).

Bourdieu, P., 'Economisch kapitaal, cultureel kapitaal, sociaal kapitaal' in: idem, Opstellen over smaak, habitus en het veldbegrip, 120-142 (Amsterdam 1989).

Burg, J. van der & J. H. J. van den Heuvel, Film en overheidsbeleid. Van censuur naar zelfregulering (Amsterdam 1991).

Cavafy, C. P., 'Ithaka' in: Collected Poems, p. 29-30 (Londen 1979).

Dickson, D., Het verval van de geest. De technologische cultuur in het post-moderne Europa (Amsterdam 1990).

Frijn, J., & G. de Haan, Het Taallerend Kind (Dordrecht 1991).

Groebel, J., Reader massamedia en communicatie (?).*

Hamelink, C. J. & J. van der Stel, Informatisering van de samenleving (Groningen 1989).

Hes, J., Utopia in opspraak. Utopisme, chiliasme, science fiction en de film (Assen 1989).

Hildebrand, W. & C. Kattenbelt, Reader klassieke teksten theater- film- en televisietheorie (Utrecht 1994).*

Huxley, A., Brave New World (Londen 1977 [1932])./ The collected works of Aldous Huxley: Brave New World (Chatto & Windus, London 1977).

Huxley, A., Brave New World revisited (New York 1958).

Kohnstamm, R., Kleine ontwikkelingspsychologie. Deel I. Het jonge kind (Amsterdam 1987).

Kohnstamm, R., Kleine ontwikkelingspsychologie II. De schoolleeftijd (Amsterdam 1992).

Linde, P., Video in de voorlichting: handleiding voor de produktie van voorlichtingprogramma's (Bussum 1994).

Miller, D. & G. Philo, 'Against orthodoxy: the media DO influence us' in: Sight and Sound 12, p. 18-20.

Marcuse, H., Kultur und Gesellschaft I (Frankfurt am Main 1965).

Postman, N., Wij voeden op tot niets [The end of education] (Amsterdam 1996 [New York 1995]).

Salomon, G., 'What is learned and how it is taught: the interaction between media, message, task and learner' in: D. R. Olson ed., Media and Symbols, p. 383-406= ook Arnheim? (Chigago 1974).

Teilhard de Chardin, P., Het verschijnsel mens (Utrecht/Antwerpen 1963 [1938-1940]).

Toffler, A., Future Shock (New York 1970).

Vaessen, J., 'Opvattingen over cultuur' & 'De musealiteit van de cultuur' in: J. Vaessen, Musea in een museale cultuur. De problematische legitimering van het kunstmuseum, p. 227-232/
255-268 (Zeist 1986).

Voort, T. H. A. van der & A. W. M. Duijx, Gezinsopvoeding en media I (1996).

Walsh, K., 'Post-modern societies' in: The representation of the past. Museums and heritage in the post-modern world, p. 53-69 (Londen en New York 1992).

Wel, F. van, 'Een cultuurkloof tussen de generaties? Cultuurstijlen onder jongeren en hun persoonlijk netwerk' in: Boekmancahier nr. 17, 5, p. 306-321 (1993).

*Van Evra, J. (1983), Television and Childdevelopment.

*A.C., Huston en J.C. Wright (1983), Children's Processing of Television: The informative functions of formal features?????? Children and Television, 38-52.??? van deze klopt werkelijk niets!!!

*Flavell, J.H. (April 1986), The Development of Children's Knowledge About the Appearance-Reality Distinction. American Psychologist, 41, 4, 418-425.
??Flavell e.a. (1987), Young Children's Knowledge About The Apparent-Real and Pretend-Real Distincions. Developmental Psychology, 23, 6, 816-822.

*Marks Greenfield, P. (1984), Mind and Media Effects of Television Computer and Videogames.

*Potter, W.J. (1986 of '88?), Perceived Reality in Television Effects Research. Journal of Broadcasting and Electronic Media, 32, 1, 23-41.

*Potter, W.J. (Summer '92), How do Adolescents' Perceptions of TV-Reality Change over Time? Journalism Quarterly, 69, 2, 392-405.

*Ratten, S. (1995), Programmavoorkeuren van Kinderen. Dokc?to­raalscriptie Instituut voor de Theaterwetenschap, Utrecht.

*Salomon, G. (1981), Introducing AIME: The Assesement of Chil­dren's Mental Involve­ment With Television. In: Kelly, H., Gardner, H. Viewing Children Through Television, 89-102.

*Sturm, H., & S. Jörg, (1981), Information Processing by Young Children: Piaget's Theory of Intellectual Development Applied to Radio and Television.

*Vliet H. van, Schone Schijn, Amsterdam.

*Zillmann, D., Bryant, J., Huston, A.C. (1994), Media, Children and The Family Social Scientific, Psychodynamic, and Clinical Perspective.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten