Literatuurlijst
Advies Media-educatie, Raad voor Cultuur (Den Haag 1996).
Benedetti, P. & N.
DeHart, Forward through the Rearview Mirror. Reflections on and by Marshall
McLuhan (Massachusetts 1996).
Bourdieu, P.,
'Economisch kapitaal, cultureel kapitaal, sociaal kapitaal' in: idem, Opstellen
over smaak, habitus en het veldbegrip, 120-142 (Amsterdam 1989).
Burg, J. van der &
J. H. J. van den Heuvel, Film en overheidsbeleid. Van censuur naar
zelfregulering (Amsterdam 1991).
Cavafy, C. P.,
'Ithaka' in: Collected Poems, p. 29-30 (Londen 1979).
Dickson, D., Het
verval van de geest. De technologische cultuur in het post-moderne Europa
(Amsterdam 1990).
Frijn, J., & G. de
Haan, Het Taallerend Kind (Dordrecht 1991).
Groebel, J., Reader
massamedia en communicatie (?).*
Hamelink, C. J. &
J. van der Stel, Informatisering van de samenleving (Groningen 1989).
Hes, J., Utopia in
opspraak. Utopisme, chiliasme, science fiction en de film (Assen 1989).
Hildebrand, W. &
C. Kattenbelt, Reader klassieke teksten theater- film- en televisietheorie
(Utrecht 1994).*
Huxley, A., Brave
New World (Londen 1977 [1932])./ The collected works of Aldous Huxley:
Brave New World (Chatto & Windus, London 1977).
Huxley, A., Brave
New World revisited (New York 1958).
Kohnstamm, R., Kleine
ontwikkelingspsychologie. Deel I. Het jonge kind (Amsterdam 1987).
Kohnstamm, R., Kleine
ontwikkelingspsychologie II. De schoolleeftijd (Amsterdam 1992).
Linde, P., Video in
de voorlichting: handleiding voor de produktie van voorlichtingprogramma's
(Bussum 1994).
Miller, D. & G.
Philo, 'Against orthodoxy: the media DO influence us' in: Sight and Sound
12, p. 18-20.
Marcuse, H., Kultur
und Gesellschaft I (Frankfurt am Main 1965).
Postman, N., Wij
voeden op tot niets [The end of education] (Amsterdam 1996 [New York
1995]).
Salomon, G., 'What is
learned and how it is taught: the interaction between media, message, task and
learner' in: D. R. Olson ed., Media and Symbols, p. 383-406= ook
Arnheim? (Chigago 1974).
Teilhard de Chardin,
P., Het verschijnsel mens (Utrecht/Antwerpen 1963 [1938-1940]).
Toffler, A., Future
Shock (New York 1970).
Vaessen, J.,
'Opvattingen over cultuur' & 'De musealiteit van de cultuur' in: J.
Vaessen, Musea in een museale cultuur. De problematische legitimering van
het kunstmuseum, p. 227-232/
255-268 (Zeist 1986).
Voort, T. H. A. van
der & A. W. M. Duijx, Gezinsopvoeding en media I (1996).
Walsh, K.,
'Post-modern societies' in: The representation of the past. Museums and
heritage in the post-modern world, p. 53-69 (Londen en New York 1992).
Wel, F. van, 'Een
cultuurkloof tussen de generaties? Cultuurstijlen onder jongeren en hun
persoonlijk netwerk' in: Boekmancahier nr. 17, 5, p. 306-321 (1993).
*Van Evra, J. (1983), Television and Childdevelopment.
*A.C., Huston en J.C. Wright (1983), Children's
Processing of Television: The informative functions of formal features?????? Children
and Television, 38-52.??? van deze klopt werkelijk niets!!!
*Flavell, J.H. (April 1986), The Development of
Children's Knowledge About the Appearance-Reality Distinction. American
Psychologist, 41, 4, 418-425.
??Flavell e.a. (1987), Young Children's Knowledge About
The Apparent-Real and Pretend-Real Distincions. Developmental Psychology,
23, 6, 816-822.
*Marks Greenfield, P. (1984), Mind and Media Effects
of Television Computer and Videogames.
*Potter, W.J. (1986 of '88?), Perceived Reality in
Television Effects Research. Journal of Broadcasting and Electronic Media,
32, 1, 23-41.
*Potter, W.J. (Summer '92), How do Adolescents'
Perceptions of TV-Reality Change over Time? Journalism Quarterly, 69, 2,
392-405.
*Ratten, S. (1995), Programmavoorkeuren van Kinderen.
Dokc?toraalscriptie Instituut voor de Theaterwetenschap, Utrecht.
*Salomon, G. (1981), Introducing AIME: The Assesement of
Children's Mental Involvement With Television. In: Kelly, H., Gardner, H. Viewing
Children Through Television, 89-102.
*Sturm, H., & S. Jörg, (1981), Information
Processing by Young Children: Piaget's Theory of Intellectual Development
Applied to Radio and Television.
*Vliet H. van, Schone Schijn, Amsterdam.
*Zillmann, D., Bryant, J., Huston, A.C. (1994), Media,
Children and The Family Social Scientific, Psychodynamic, and Clinical
Perspective.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten